参考文献


  1. Julius Orion Smith III :
    Viewpoints on the History of Digital Synthesis.
    Proceedings of International Computer Music Conference, pp.1-10, 1991.
  2. 長嶋洋一 :
    音素材の生成(特集・音楽情報処理).
    情報処理学会誌『情報処理』, Vol.35, No.9, pp.808-814, 1993.
  3. 長嶋洋一 :
    楽音合成技術.
    調査報告書「音楽情報処理の技術的基盤」(『平成4年度 文部省科学研究費 総合研究(B)音楽情報科学に関する総合的研究』課題番号04352030) , 1993.
  4. Curtis Roads :
    Granular synthesis of sound.
    Computer Music Journal, Vol.2, No.2, pp.61-62, 1978.
  5. Barry Truax :
    Real-Time Granular Synthesis with the DMX-1000.
    Proceedings of International Computer Music Conference, pp.231-235, 1986.
  6. Orton,R., Hunt,A., and Kirk,R.:
    Graphical Control of Granular Synthesis using Cellular Automata and the Freehand Program.
    Proceedings of International Computer Music Conference, pp.416-418, 1991.
  7. Yoichi Nagashima :
    An Experiment of Computer Music : Psuedo Granular Synthesis.
    情報処理学会平成4年度前期全国大会講演論文集I, pp.409-410, 1992
  8. Yoichi Nagashima :
    Neural-Network Control for Real-Time Granular Synthesis.
    1992年度人工知能学会全国大会論文集I, pp.381-384, 1992.
  9. Barry Truax :
    Time-Shifting and Transposition of Sampled Sound with a Real-Time Granulation Technique.
    Proceedings of International Computer Music Conference, pp.82-85, 1993.
  10. Yoichi Nagashima :
    An Experiment of Real-Time Control for "Psuedo Granular" Synthesis.
    Proceedings of International Symposium on Musical Acoustics, pp.55-58, 1992.
  11. Yoichi Nagashima :
    Real-time Control System for "Psuedo Granulation".
    Proceedings of International Computer Music Conference, pp.404-405, 1992.
  12. 長嶋洋一, 片寄晴弘,井口征士 :
    PCM音源の並列分散処理によるGranular Synthesis音源.
    情報処理学会論文誌, Vol.36, No.8, pp.2075-2079, 1995.
  13. Yoichi Nagashima :
    Musical Concept and System Design of "Chaotic Grains".
    情報処理学会研究報告, Vol.93, No.32, pp.9-16, 1993.
  14. 長嶋洋一 :
    マルチメディアComputer Music作品の実例報告.
    情報処理学会研究報告, Vol.94, No.71, pp.39-44, 1994.

メイン画面に戻る


E-mail: nagasm@kobe-yamate.ac.jp